Kekemelik varsa çözümü de var. Bütün kekemelik sorunlarınıza çözüm üretiyoruz. Kekemelik sorununuza çözüm bulmak çok kolay. 0555 325 5929
Klasik Koşullanma Kuramı (Öğrenme Kuramları)
Klasik koşullanma kuramı (öğrenme kuramları) Klasik koşullanma kuramına göre kekeleyen birey, konuşmayı; anksiyete,korku ve sitres gibi olumsuz duygu durumlarıyla birleştirmektedir. Konuşma zorluklarının anksiyeteyi arttırdığı, bu durumun sonucunda da konuşmada kesintilerin ortaya çıktığı belirtilmektedir. olumsuz duygular klasik koşullanmakta böylece kaygı ve/veya korku akıcık hatalarında koşullu uyarıcı olmaktadır. Başka bir deyişle, öğrenilmiş kaygı ya da korkunun akıcılık
- Published in Kekemelik
Kekemelik ve Nlp
Nlp’nin bir çok tanımı yapılabilir. Bunlardan bir kaç tanesini sıralayalım. Nlp: ‘Beynin öğrenmeyi ve deneyimi nasıl kodladığı ile ilgili bilim.’ Nlp: ‘Hayatın kalite ve etkinliğini geliştirme aracı olarak Davranışları etkileyen kalıpların tesbitine ve kullanılmasına odaklanan bir bildirişin modeli. Nlp: ‘Bir insanın, içinde yaşadığı dünyaya verdiği anlamı ve onunla ilgili bilişsel olarak anlayışını tasvir etmek, yeniden
- Published in Kekemelik
Kekemelik ve Eft, Emdr
Gary Craig Stanford üniversitesi mezunu bir mühendistir. 90’lı yıllarda Bu tekniyi geliştirmiştir. Eft bir enerji psikolojisi tekniyi diye tanımlanmaktadır. Eft ye iğnesiz akapunkturda diyenler vardır. Duygusal boşalım tekniyi de demek mümkündür. Enerji bedenimizdeki enerji akımının durağanlığı ve blokajları eft ile yeniden düzenlenebilir. Emdr : Bu standart yöntem, travmatik yaşantılara uğrama sonucunda genellikle bellekte dağınık bir biçimde
- Published in Kekemelik
Kekemelik ve Diğer Enerji Teknikleri
Enerji tekniklerinin temel görüşü; her varlık, evrensel yaşam gücü ile varlığını sürdürür. Bu yaşam enerjisi bedene çakralar yoluyla akar. Beden içerisinde bu enerjinin akış yollarına meridyenler ve bedenin çevresindeki enerji alanına da avra denir. Yaşam enerjisi hücrelere ve organlara sürekli akarak, onları tazeler ve çalışmaya devam etmelerini sağlar. Bu enerjinin akışı engellenirse (öfke, korku, endişe,
- Published in Kekemelik
Iowa Okulu (Öğrenme Kuramları)
Iowa üniversitesi’nde başlayan yaklaşımın iki temel amacı var; kekemelerin utanç ve anksiyete duygularını azaltmak ve kekeleme yollarını teğiştirmeyi öğretmek. Eski yöntemlerin çoğu kekelemeyi yasaklayarak onu korkulacak ve kaçınılacak bir şey haline getiriyorlar. Oysa Iowa üniversitesi’ndeki bu bakış açısına göre, kekemeye kekeleyebileceğini, ancak konuşmasını daha da bozacak kaçınma davranışları yani; korku, zorlama, gerilim olmadan kekeleyebilecekleri söylenmiştir.
- Published in Kekemelik
Geribildirimde Bozulma Kuramı (Öğrenme Kuramları)
Geri bildirimde bozulma kuramı (öğrenme kuramları) Gecikmiş işitsel geribildirim etkisi ile tedavi (Delayed auditory feedback- daf); görüşü, kekeleyenlerin kendi seslerini nasıl duydukları ile ilgilidir. Bu değişik kuramın kaynağı gecikmiş işitsel geribildirim etkisi ve beyaz ses etkisi olarak iki yeni olgunun ortaya çıkarılması olmuştur. Beyaz gürültü bir çok işitilebilen frekanstan oluşan bir sestir. Beyaz gürültü diğer
- Published in Kekemelik
Edimsel Koşullama (Öğrenme Kuramları)
Edimsel koşullama yaklaşımını savunanlar bağzı tekrarlama ve uzatmaların tüm insanlarda (daha çok çocuklarda) gözlendiğinden ve iletişimsel stres anında meydana geldiğinden yola çıkarak kekemeliği tamamen pekiştreç ile açıklamaktadırlar. blank_pageBu yaklaşıma göre tekrarlamaların aileden arzu edilen ilgiyi çekmek ve dinleyicinin ilgisini kaybetmemek için kullanıldığı kabul edilmektedir. Böyleyece dinleyicinin verdiği tepkiler tekrarlamaları pekiştirmekte ve davranış daha sık görülmeye
- Published in Kekemelik
Diagnozojenik Semantojenik (Tanı Kökenli Kuram)
Wendell Jhonson’nın diagnozojenik-semantojenik? kuramı, 1940-1970 yılları arasında en yaygın olarak benimsenen kekemelik kuramıydı. Diagnozozjenik kurama göre konuşmadaki takılmalar normaldir, ancak takılmalardan kaçınma sonucu oluşan blok ve zorlanma davranışları konuşma bozukluğunun ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Johnson tüm çocuklar için oldukça yaygın ve normal tepkiler olarak kabul ettiği bütün bu tekrarları ve uzatmaları, “akıcı konuşma hataları” kategorisinde toplamaktadır. Johnson’a göre zorluk,
- Published in Kekemelik
Beklentisel Kaçınma Tepkisi Kuramı (Öğrenme Kuramları)
Beklentisel kaçınma tepkisi kuramı (öğrenme kuramları) Jhonson’in “beklentisel zorlanma” zorlanma olarak da adlandırdığı bu görüşe göre kekemelik çocuğun normal takılmalardan kaçınma çabasıdır. Bu görüşe göre kişinin “zor” olarak algıladığı kelimelerle karşılaşınca takılmamak için çabalaması kekemeliğin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu görüşe göre kekemelik, kişinin kendinde konuşma güçlüğü olduğu inancından kaynaklanmaktadır. Johnson’in, kekelemeyi kaygılı beklentisel kaçınma tepkisi olarak açıkladığı kuramla
- Published in Kekemelik
Kekemelik Tedavisi
- Published in Kekemelik
- 1
- 2